اقتصاد ایرانی: نوامبر سال گذشته ، شرکت اپل توانست برای سومین سال متوالی جایگاه با ارزش ترین برند را از آن خود سازد. اما جدید ترین خبرها از پایان دوران امپراطوری اپل خبر می دهد. جایگزین این غول تکنولوژی دنیا نامی نیست جز گوگل.
بر اساس گزارش ها و تحقیقات صورت گرفته، نوآوری های گوگل در سال جاری علت اصلی افزایش ارزش این برند است که این نوآوری ها شامل پروژه های متفاوتی همچون لنز های تماسی هوشمند که می تواند میزان گلوگز افراد مبتلا به دیابت را تشخیص دهد، می شود.
پروژه عینک های هوشمند گوگل عامل دیگر رشد موفقیت این شرکت است . نوآوری های گوگل موجب شده تا سرمایه گذاری بر روی صنایع هوش مصنوعی نیز افزایش یابد.
اما ارزش برند گوگل با افزایش 40درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 158.84 میلیارد دلار رسیده، در حالی که برند اپل با کاهش 20درصدی ارزشی حدود 147.88 میلیارد دلار داشته است.
آیا گوگل می تواند جایگاه برتری خود را در سال آینده نیز حفظ کند؟ باید منتظر ماند و دید.